Heartbeat

15.10.2009 by Lusi - ,

scsh-menuF

Heartbeat je ren’ai hra z prostředí linie hudebních her na fiktivním českém conu z naší vlastní produkce. „Naší“ míněno manga-faní – konkrétně divize M-F chix0rs, kterou jsme vytvořili speciálně pro tento účel. Tvoříme ji já, Mitsuki, Serita, Justy a n_n a naším zatím (!) jediným herním výtvorem je právě Heartbeat, který byl tvořen do soutěže na Animefest 2009.

Historie aneb Jak se to všechno semlelo

Všechno začalo právě onou animefestí soutěží. Ba ne, všechno začalo Hintzuem. A když se to vezme do hloubky, všechno vlastně začalo FestTripem.

FestTrip je ren’ai hra o cestě na Animefest, kterou v roce 2008 vytvořili ToTani kvůli ventilaci svých nevšedních nápadů a schopností a taky trochu kvůli propagaci Animefestu ;o). Zhruba o rok později je napadlo, že by mohli ponouknout k podobné sebezničující bohulibé činnosti další zoufalce mladé nadějné tvůrce, a tak vyhlásili soutěž…

Pak už to šlo ráz na ráz. Největší roli v přesvědčovacím procesu sehrál Hintzu, který rád přemlouvá lidi k různým nepravostem a Mistuki, která by takovou výzvu nejspíš nedokázala odmítnout ani bez toho přemlouvání. Nám běžným pěšákům už pak bylo vrchní vůdkyní jen suše oznámeno, že do dubna prostě vyrobíme ren’ai hru. A tak se taky stalo.

Výroba aneb Strastiplné nástrahy vývoje ren’ai hry

scsh-rikkuPrvní brainstorming o tématu naší budoucí hry proběhl na začátku listopadu na M-F výletě do Krakowa, kterého jsme se účastnili já, Mistuki, Serita a Ledman, který se sice původně snažil svými nápady přispět do našeho myšlenkového toku, ale když zjistil, že „stejně pořád meleme to samý“, své pokusy vzdal. S myšlenkou, že by se to celé mělo odehrávat v prostředí hudebních her, se odmítl ztotožnit a dál už se tedy do vývoje nezapojoval. Některé jeho nápady ale nejsou zapomenuty a možná na ně dojde v některé z dalších her, jestli se k něčemu takovému někdy dokopeme.

Další malý krok na cestě k výrobě hry jsme provedli na Akiconu 2008, kdy jsme během jedné noci navrhli základní charakteristiky všech hlavních postav. Už si ani nepamatuji, kdo všechno u toho byl, ale mám pocit, že nám pomáhalo i několik kolemjdoucích.

Pak se poměrně dlouho nic nedělo, až jsme si jednoho dne někdy začátkem února uvědomili, jaká enormní spousta práce nás ještě čeká a že jestli nezačneme hned, nemáme šanci to stihnout.

A tak začal mnohatýdenní maraton pořádné práce na hře. Ve srovnání třeba s Mitsuki, která tomu musela obětovat nejvíc času, jsem toho zas tolik nedělala, ale stejně jsem strávila hodiny kreslením, překreslováním, scanováním, čištěním, dohadováním a předěláváním. Holky zase probděly pár nocí nad scénářem, Seritka vyhledávala právní záležitosti a hudbu, Mitsuki si veeeelice dlouho užívala programováním a další drobné úkoly nám všem zabraly notnou část volného času.

Později pak přišlo nekonečné testování, upozorňování na chyby a čelení ošklivým pohledům a poznámkám zbytku týmu za to, že jsem tam „ už zase něco našla“. Ale stálo to za to. Žádné zásadní chyby ve hře nezůstaly a přestože poslední dny byly poněkud hektické, zvládly jsme odevzdat v termínu.

Výsledek aneb Co je tedy ten Heartbeat zač

Co z toho všeho vylezlo je, jak už bylo zmíněno, ren’ai hra, což je zjednodušeně něco jako zvizualizovaný gamebook zaměřený na balení holek :) Pamětníkům tento typ her zase může připomínat kinoautomat. Procházíte příběhem hlavního hrdiny a čas od času rozhodnete, jak se zachovat. Prevntivně vás ale musím varovat, že většinu hry čtete a klikáte, takže pokud jednu z těchto činností nemáte rádi, od ren‘ai her asi rovnou ruce pryč. Heartbeat ovšem obsahuje jedno bonusové interaktivní překvapení, na které v běžných ren’ai nenarazíte, tak se těšte!

scsh-ddrNaše hra vypráví příběh Tomáše, běžného středoškoláka tajně zamilovaného do své spolužačky, kterému když se naskytne příležitost strávit s ní víkend na nějaké jemu neznámé akci, neváhá a rozhodne, že takovou šanci nemůže promarnit, ať už ho tam čeká cokoliv. A ono ho tam opravdu čeká něco, co si nepředstavoval ani v nejdivočejších snech a na co ještě dlouho nezapomene…

Byli jste už někdy na nějakém conu? ;o) Tak si představte, jak takové prostředí může působit na člověka, který se předtím nikdy s ničím podobným nesetkal, ale kvůli své lásce je ochotný tam vydržet. A právě o tom je Heartbeat. Tam, kde FestTrip končí, my začínáme.
Výsledné veledílko má 1202 screenů, které dohromady obsahují 15227 slov, což je průměrně 12.7 slov na screen.Dále tu najdete 5 možností rozhodování a odhadovaná průměrná herní doba je hodina a půl. Na tento výsledek svého půlročního snažení jsme patřičně hrdí.

Soutěže a ocenění aneb Líbilo se to aspoň někomu?

Heartbeat byl tvořen výhradně pro soutěž Animefestu, tak jsme samozřejmě napjatě očekávali výsledky. A světe div se, u diváků to vyhrál! Ještě jednou děkujeme všem, kdo pro nás hlasovali!

BL2_privesekU odborné poroty ale propadl. A důvod? Příliš úzká cílová skupina. S tím se nedá než souhlasit. Heartbeat je úzce zaměřen, spousta vtipů nezasvěcený člověk nepochopí, ale takový byl plán od počátku. Jen jsme jaksi od počátku nepočítali s tím, že hry budou odborně hodnotit „profesionální herní recenzenti“, kteří do naší cílovky samozřejmě tak úplně nespadají ^.^‘ Ale v pravidlech soutěže to údajně bylo uvedené už od začátku, takže je to naše blbost.

Ale i tak jsme rádi, že jsme hru udělali, jakou jsme ji udělali a ještě radši, že si své hráče stejně nakonec našla : )

Ještě jsme zkusili štěstí v soutěži festovních přívěsků. Bojovat jsme poslali návrh s Kae-chan a Kotětem, protože mezi námi a testovacími hráči byli nejoblíbenější a očekávali jsme, že si je oblíbí i veřejnost. Leč stala se taková nemilá věc, že kvůli posunutí termínu zveřejnění her milá veřejnost ty postavy v době hlasování o přívěscích ještě ani pořádně znát nemohla a bez kontextu holt neměly šanci. Ale my jsme si je mohli aspoň nechat vyrobit jako odměnu za účast, takže je máme aspoň pro sebe. Kekeke ^^

Recenze aneb Škoda mluvit

Recenze soutěžních her na Freehrách jsou kapitola sama pro sebe. V danou chvíli mě celá ta věc dost rozčílila, pak jsem se s realitou smířila a rozhodla se, že už se k tomu nemá smysl vůbec vracet a nějak vyjadřovat. Když už ale píšu takhle komplexní článek, nedá mi to a pár slov jim ještě věnuji.

scsh-bl2Jednou z „odměn“ pro zúčastněné hry měly být jejich profesionální recenze, které se měly objevit na serveru Doupe.cz. Z toho jsme samozřejmě měli nejdřív hroznou radost a nemohli jsme se dočkat, až recenze na NAŠI hru vyjde někde mezi ostatními regulérními hrami na Doupěti. Jenže ouha. Recenze nakonec vyšly později, na serveru FreeHry a o jejich „profesionalitě“ se dá taky značně pochybovat. Jednoduše toto řešení nebylo úplně šťastné.

Čtyři z pěti her hodnotila paní slečna šéfredaktorka, která se nestydí přiznat, že ren’ai hry ráda nemá a podle toho vypadají i její recenze. Všem hrám vyčítá základní devizy ren’ai her – že se tam jen kliká a člověk u nich musí *ČÍST*. Což sice pravda je, ale kritizovat ren’ai hru, za to že je ren’ai hrou, obzvláště jsem-li recenzentka příspěvků ze soutěže ve výrobě ren’ai her, mi přijde celkem absurdní. A to ještě musím podotknout, že jiné soutěžní hry v těch recenzích utrpěly mnohem víc než ta naše. Paní Slečna šéfredaktorka se sice zjevně snažila svou nechuť překousnout a napsat recenze alespoň trochu lichotivě, ale některé hry ani nedohrála nebo možná nedokázala dohrát a následně jim pak připisuje nesmyslné nedostatky (třeba, že by si Enmaku zasloužilo druhou linii, kterou hra samozřejmě má). Vrcholem všeho je pak poslední soutěžní hra, která ač v soutěži samotné celkem propadla, vyfasovala jiného recenzenta a tak se procentním hodnocením vyhoupla na špičku. Gratuluji :D

Ale je pravda, že nad recenzemi serveru, kde jedny z nejlepších redakčních i diváckých hodnocení mají kupříkladu hry typu SuperMegaHentaiSlideshow (které mají určitě mnohem víc akce a interakce než ty naše XD), se opravdu nemá cenu rozčilovat. Já už svůj vztek právě definitivně vyventilovala a vše je zapomenuto : )

Download aneb Dost už keců, chceme linky

Když už jste dočetli až sem, je tu pro vás zasloužená odměna. Pokud vás naše hra ještě pořád zajímá a chcete si ji konečně i zahrát, odkazy na stažení najdete zde:

HEARTBEAT DOWNLOAD

Další informace o nás a Heartbeatu hledejte na chixOrs blogu.

Díky za vaši přízeň!

5 komentářů: “Heartbeat”

  1. Beldaran napsal:

    Tyhle hry normálně nehraju, takže bych nejspíš jako osoba nedotčená, měla mlčet, ale nedá mi to. Moje první setkání ren’ai hrou bylo úžasné, protože to byl právě Heartbeat. Naprosto výborně jsem si ho užila, hrála jsem ho několikrát, abych okusila všechny možné konce a vždycky jsem se dost bavila. Některé hlody neměly chybu viz. narutardky. Jediné, co bych vytkla, že to bylo moc krátké. Vydržela bych u toho hodinu:)

  2. Lusi napsal:

    Beldaran: Díky. Potěší každá pochvala i to, že jsme se trefili do vkusu aspoň někomu. Co se týče délky, já myslím, že je to dlouhé tak akorát, a paní recenzentka, že až moc a běžní hráči u toho umřou nudou. Takže zlatá střední cesta ^^ Jinak se samozřejmě můžeš těšit na prodloužení herního zážitku v v podobě dalšího dílu (jestli ho někdy dokončíme ;o)

  3. Mitsuki napsal:

    Jeee, to jsem rada, ze to neprislo kratke jenom mne :D (i kdyz tenkrat par hodin pred uzaverkou jsem se proklinala za tak dlouhy scenar a hromady vymyslu, ktere jsem tam proste jeste *musela* zakomponovat) :)
    Ale ne, v podstate souhlasim s Lusi, nakonec je to asi dlouhe presne tak akorat. Vic to natahovat uz asi nemelo cenu a sdelili jsme tam vse, co jsme meli potrebu sdelit :) A pokud jsme nahodou neco zapomneli, tak to bude receno v druhem dile ;)

  4. Lusi napsal:

    Došlo k menším úpravám v článku (pečlivě vyznačeným :D)na základě nových informací. Zdá se totiž, že slečně šéfredaktorce nebylo v době psaní recenze ještě ani 16 let. To už fakt nemá cenu se nad těmi recenzemi nějak pozastavovat, natožpak rozčilovat :)

  5. Jiri napsal:

    Ahoj, odkaz na hru ke stažení již není platný. Prosím o reupload. Děkuji

Napsat komentář